13. juni 2019

Ibæk Strand – nu med legeplads

Ibæk Strands første legeplads indvies på onsdag den 19. juni kl. 16 ved Det Lille Ishus.

Et sørøverskib, en strandet hval og hængekøjer, man kan tumle i. Det er blot nogle af de herlige aktiviteter, børn og barnlige sjæle kan se frem til ved Det Lille Ishus på Ibæk Strandvej 341.

onsdag 19. juni kl. 16 indvier Vejle Kommune nemlig strandens allerførste legeplads.

Det er kommunens medarbejdere, som i samarbejde med strandens brugere og Det Lille Ishus' forpagtere, Kim og Line Schmidt Jessen, har udviklet idéer til legepladsen, der har fået et maritimt islæt.

Sætter fantasien i gang

- Vi er rigtigt glade for at kunne indvie en legeplads i et område, der hidtil ikke har haft en eneste. Legepladsen er resultatet af et godt samarbejde mellem kommunen og området, og den færdige plads skal nok få sat godt gang i fantasien hos strandens yngste brugere, siger Karl Erik Lund, formand for Natur- og Miljøudvalget i Vejle Kommune.

Mens finansieringen af materialer til legepladsen kommer fra Teknik & Miljø, er selve arbejdet med at opføre gyngestativ, klatrehval og sørøverskib udført i samarbejde mellem kommunens medarbejdere og borgere i aktivering under Materielgårdens beskæftigelsestilbud.

Børnevenlige aktiviteter

Området tiltrækker dagligt mange borgere - ikke mindst i sommerhalvåret, hvor ishuset står åbent - og fordi området er kørestolsvenligt. Senest har Ibæk Strand modtaget en af de i alt fem Blå Flag, der er hejst på kommunens strande.

Den røde snor til legepladsen klippes af Karl Erik Lund, formand for Natur- og Miljøudvalget, på onsdag 19. juni kl. 16. I den forbindelse holder Det Lille Ishus åbent og har maskotten Bamsefar på plads sammen med en række andre børnevenlige aktiviteter.

Karl Erik Lund, formand for Natur- og Miljøudvalget, tlf.: 21 54 83 37

Trine Hedemand, projektleder, tlf.: 23 67 83 57