21. juni 2018

Indvielse: Skibets nye lysregulering klar til trafik

Om få dage kan beboerne i Skibet føle sig mere trygge ved at begive sig ud i trafikken. Krydset mellem Bredstenvej og Jennumvej er blevet sikret med en længe ventet lysregulering, som tændes og indvies fredag den 29. juni klokken 13.

Beboerne fra Skibet har længe ønsket det, og nu er ønsket altså opfyldt: Det firbenede kryds mellem Bredstenvej og Jennumvej er ombygget og har fået en lysregulering.

Krydset har de seneste år været belastet af flere alvorlige uheld, og det har skabt stor utryghed blandt borgerne i området. Derfor afsatte byrådet i 2016 penge til at ombygge og sikre krydset, og det arbejde er nu veloverstået.

- Jeg glæder mig over, at vi endelig kan give beboerne i Skibet og de trafikanter, der passerer området, en mere sikker vej. Jeg ved, at der har været stor utryghed ved at krydse vejen, og nogle har valgt helt andre veje, fordi det har føltes mere sikkert. Det har vi forhåbentligt fået ændret nu, så alle kan være trygge ved at begive sig ud i trafikken i området, siger Christoffer Aagaard Melson, formand for Teknisk Udvalg i Vejle.

Det er Vejdirektoratet, der har stået for ombygningen, da krydset ligger på en statsvej. Krydset har været ønsket og undervejs gennem længere tid, men projektet har konkurreret med andre projekter på andre uheldsbelastede lokaliteter i landet.

Men da byrådet i Vejle i 2016 besluttede selv at afsætte penge til projektet, gav Vejdirektoratet grønt lys - og ombygningen gik i gang i marts 2018. Arbejdet med at anlægge krydset er forløbet efter planen, og krydset kan derfor åbnes til det planlagte tidspunkt.

Vær med til at tænde signalerne
Masterne er i jorden, asfalten er lagt, og der lægges nu hånd på de sidste ting, inden signalerne om kort tid skal tændes.

Det gør vi med et lille arrangement på området ved krydset Bredstenvej/Jennumvej fredag den 29. juni klokken 13-14.

Her vil der være tale ved formanden for Teknisk Udvalg, Christoffer Aagaard Melson, hvorefter der trykkes på knappen, der styrer signalerne i krydset.

Vejle Kommune byder på kaffe, vand og kage til alle, der har lyst til at kigge forbi.

Invitation er vedhæftet.

• Christoffer Aagaard Melson, formand for Teknisk Udvalg, Vejle Kommune, tlf.: 26 28 82 02
  • Claus Weng Petersen, projektleder, Vejle Kommune, tlf.: 21 28 81 50