4. maj 2018

Borgermøde om trafikken i Vejle

Vejle Kommune inviterer til borgermøde mandag 14. maj kl. 19 om en kommende mobilitetsplan, som er i høring nu. Den handler om, hvordan vi skal fremtidssikre trafikken i Vejle, så der bliver plads til alle, når byen vokser, som den gør.

Hvordan sikrer vi, at det fortsat er attraktivt at køre, cykle eller gå rundt i Vejle?

Og hvad skal der til for, at Vejle også er en god by at færdes i, når byen vokser, og vi bliver flere om at dele pladsen?

Det giver Vejle Kommune en række bud på i en ny plan for trafikken, Mobilitetsplan 2018-2030. Planen er i høring frem til 25. maj 2018. Herefter skal den til behandling i Teknisk Udvalg, Økonomiudvalget og i byrådet.

- I en høringsfase skal alle kunne komme til orde. Teknisk Udvalg har allerede holdt dialogmøder med grundejerforeninger, transportsektoren og interesseorganisationer. Men vi vil også rigtigt gerne høre alle andres mening. Det kan være, du som fodgænger, cyklist eller bilist har nogle værdifulde input, vi kan bruge i bestræbelserne på at skabe et Vejle, der er på forkant med udviklingen. Derfor holder vi et borgermøde, hvor alle er velkomne, pointerer formand for Teknisk Udvalg Christoffer Melson.

Det er Teknisk Udvalg, der inviterer til borgermødet. Her vil Vejle Kommune præsentere det udkast til planen, som politikerne senere skal tage stilling til. Og deltagerne får mulighed for at stille spørgsmål om planen og tankerne bag den til politikerne i Teknisk Udvalg og til kommunens fagpersoner.

Tid og sted
Borgermødet finder sted mandag 14.maj kl. 19-21 i Bygningen, Ved Anlægget 14, 7100 Vejle. Tilmelding er ikke nødvendig. Der bliver serveret en kop kaffe eller te med lidt sødt til.

Gå på nettet eller Facebook
Høringssvar kan afleveres til Vejle Kommune:

Begge steder kan man læse mere om Mobilitetsplan 2018-2030.

Formand for Teknisk Udvalg Christoffer Melson, tlf.: 26 28 82 02; e-mail: chram@vejle.dk
Direktør for Teknik & Miljø Michael Sloth, tlf.: 20 44 69 70; e-mail: mislo@vejle.dk
Projektchef Paw Bro Larsen, tlf.: 76 81 23 13; e-mail: pabla@vejle.dk