12. juni 2017

Invitation til pressen - Unge kontanthjælpsmodtagere cykler til Alpe d´Huez (Afgang fra Campus Vejle den 19. juni)

Den 19. juni 2017 tager et hold unge kontanthjælpsmodtagere afsked med venner og familie på Campus Vejle, inden de sætter sig i sadlen med kurs mod Alpe d´Huez i Frankrig.

De deltager i Jobcenter Vejles projekt "Jeg vil - jeg kan", som skal hjælpe dem tættere på job og uddannelse gennem en kombination af cykeltræning og virksomhedspraktik. Projektet har kørt siden marts 2017, og cykelturen til Alperne markerer, at det nærmer sig sin afslutning. Lignende projekter i 2015 og 2016 har giver gode resultater.

Det er Vejle Kommunes arbejdsmarkedsudvalg, som står bag det alternative projekt. For at vise sin opbakning til både de unge og de deltagende virksomheder, vil udvalgets formand, Christoffer Melson (V), selv cykle med til kommunegrænsen.

Følg cykelholdet på Facebook
Følg cykelholdet på deres egen Facebook-side:

Pressen er velkommen
De unge, deres familier og praktikvirksomhederne spiser fælles morgenmad i kantinen på Campus Vejle, inden der er afgang mod Alpe d´Huez. Pressen er velkommen til at møde op, tage billeder og evt. få en hurtig snak med et par af de unge.

Program (19. juni 2017 - Kantinen, Campus Vejle - Boulevarden 48)
8.00 Morgenmad
8.15 Tale v. Christoffer Melson (V) , formand for Arbejdsmarkedsudvalget
8.25 Tale v. Birgit Thorup, arbejdsmarkedschef