1. februar 2019

Jobcenteret er åbnet i Finlandsparken

Har du brug hjælp til at skrive en ansøgning og et godt CV? Måske vil du undersøge, hvordan man kommer i virksomhedspraktik? Eller vil du bare gerne vide mere om, hvilke muligheder du har for at komme i job? Så kan du nu få rådgivning tirsdage og torsdage i Finlandsparken.

Jobcenteret tager imod i Finlandsparkens beboerhus

Tirsdag den 29. januar slog Jobcenter Vejle nemlig for første gang dørene op i beboerhuset på Finlandsvej 103A. Her kan områdets beboere komme forbi til en snak og få svar på deres spørgsmål om job og beskæftigelse. Der er tale om en såkaldt "åben rådgivning", og derfor er det ikke nødvendigt at bestille tid i forvejen. Man kan bare komme forbi i åbningstiden (tirsdage kl 9-11 og torsdage kl 15-17).

Det nye initiativ er sat i værk på af Arbejdsmarkedsudvalget, der i december sidste år tilsluttede sig et forslag, som Martin Jensen (A) stod bag. Det forklarer udvalgets formand, Anja Daugaard (LA).

"Vi skal gøre alt hvad vi kan, for at hjælpe folk ind på arbejdsmarkedet eller i uddannelse. Det skylder vi både de ledige og vores virksomheder, der jo mangler kvalificeret arbejdskraft. Derfor skal vi heller ikke være bange for at prøve noget nyt, så vi kan finde ud af, hvad der virker", udtaler formanden, der håber, at beboerne i Finlandsparken vil benytte sig af det nye tilbud.

Rådgivningen bemandes af to medarbejdere fra jobcentret og en boligsocial medarbejder. Den boligsociale medarbejder kan hjælpe med henvendelser, der ikke vedrører jobcentret.

Den åbne rådgivning i Finlandsparken vil i første omgang køre i en prøveperiode frem til sommerferien.

Anja Daugaard (LA) - Formand for Arbejdsmarkedsudvalget
Mail: anjda@vejle.dk