4. marts 2019

Frankenstein genoplives

150 elever i 9. klasse fra Petersmindeskolen, Fælleshåbsskolen, Vejle Midtbyskole og Skibet Skole er onsdag formiddag inviteret i Xeneriet for at opleve opførelsen af myten om Frankenstein.

Gyseren opføres af American Drama Group Europe, et internationalt teaterensemble med hjemsted i München, der turnerer over hele Europa med et klassisk repertoire.

- Vi ønsker med et initiativ som dette at understøtte skolernes fremmedsprogs-indsats og faktisk også den dannelse, der er i det klassiske kulturmøde, som levende teater kan give elever, der i hverdagen i høj grad får deres input digitalt. Det siger pædagogisk konsulent Erik Grønfeldt, Uddannelse & Læring i Vejle Kommune.

- Frankenstein er fortsat en stærk moderne myte i en tid, hvor der fortsat er store etiske diskussioner, om teknologiske fremskridt skal fremme. Tænk kloning og stamcelleforskning. Tænk kunstig intelligens. Mary Shelley var 21 år gammel, da hun udgav Frankenstein i 1818, men denne gyser er stadig i stand til at sætte vores frygt for en ukontrolleret fremtid på dagsordenen, understreger Erik Grønfeldt..

Tidspunkt: onsdag den 6.marts kl 9.00 i Xeneriet, Spinderihallerne

Kontakt: Erik Grønfeldt ergro@vejle.dk mobil 21257407

Teaterhjemmeside: www.theatreallovertheworld.com

Sskuespillerne er åbne for en dialog efter forestillingen.