Vejle Brandvæsen er klar til at rykke ud fra 1. januar 2022

Vejle Brandvæsen overtager beredskabet i Vejle Kommune fra midnat nytårsnat.

IMG_0869.JPEG

Når rådhusklokkerne har ringet 2021 ud, er det Vejle Brandvæsen, der overtager beredskabet i Vejle Kommune.

- Vi har hen over året arbejdet målrettet med at blive klar til at overtage beredskabet fra midnat nytårsnat, og når borgerne og virksomhederne ringer 1-1-2 et sekund over midnat, vil de opleve den samme service. Det er blot navnet på dragterne og bilerne, der har ændret sig, siger Thomas Dietz, beredskabschef i Vejle Brandvæsen.

Det er fortsat TrekantBrand, der varetager vagtcentralen, og derfor er det samme nummer, du skal ringe til ved ikke-akutte henvendelser: 70 23 60 60.

Fokus på frivillig-enheden

Tidligere på året afsatte byrådet godt 29 mio. kr. til nyt materiel, og hen over sommeren faldt fordelingen af medarbejderne mellem TrekantBrand og Vejle Brandvæsen på plads. Siden begyndelsen af december har Vejle Brandvæsen haft domicil på hovedstationen, Norgesvej 1 i Vejle, og Vejle Brandvæsen vil fortsat køre fra de fire øvrige stationer i Bredsten, Børkop, Egtved og Give.

- Vi har fokus på vores frivillig-enhed i 2022, som vi skal have styrket, så vores beredskab kan blive endnu mere robust i forhold til bl.a. klimahændelser og bæredygtighed, siger Thomas Dietz.

Fakta:

• Byrådet har besluttet, at Vejle Kommune træder ud af TrekantBrand samarbejdet pr. 31. december 2021 og overgår fra nytår til Vejle Brandvæsen.
  • Tidligere på året godkendte byrådet en bevilling på 29,1 mio. kr. til indkøb af nyt materiel.
  • Lige inden sommerferien faldt fordelingen af medarbejderne mellem TrekantBrand og Vejle Brandvæsen på plads.
  • Du kan læse mere om Vejle Brandvæsen på www.vejlebrandvaesen.dk

Thomas Dietz, beredskabschef i Vejle Brandvæsen, tlf. 40 27 07 34