9. juni 2020

Hvem skal have frivilligprisen 2020?

Mange mennesker i Vejle Kommune yder en stor og engageret indsats - ganske frivilligt! Det vil Vejle Kommune også i år anerkende ved at uddele en frivilligpris til en ildsjæl på henholdsvis Voksenområdet og Seniorområdet.

Og nu skal kandidaterne findes. Så kender du en, som fortjener anerkendelse for sin indsats på det frivillige, sociale område, skal du sende Frivilligrådet dit forslag og skrive, hvorfor personen skal have prisen. Det kan både være ildsjælen, der igen og igen yder en indsats eller en person, som har taget et særligt initiativ.

Mail din indstilling til Knud Møller, medlem af Frivilligrådet, e-mail: knudgive@gmail.com

Husk at begrunde din indstilling. Personer, som tidligere har været indstillet til prisen, må gerne indstilles igen. Frivilligrådet skal have dit forslag senest den 28. august 2020.

En arbejdsgruppe fra Frivilligrådet gennemgår efter fristens udløb indstillingerne og vælger at nominere ti personer. Der uddeles én pris af Seniorudvalget, og én pris af Voksenudvalget. Voksenudvalgets pris omfatter også ildsjæle inden for det frivillige sociale arbejde på børne- og ungeområdet.

De endelige vindere findes og kåres fredag den 25. september 2020 til den årlige frivilligfest. Udover æren modtager begge prismodtagere et gavekort på 5.000 kr.

Frivilligprisen er med til at synliggøre og øge interessen for at være frivillig inden for det sociale område og også understøtte det fællesskab, som er i det frivillige arbejde:

- Frivilligt arbejde har en kæmpe betydning i det danske samfund og gør en forskel for mange. Derfor er det vigtigt at værdsætte og anerkende den frivillige indsats, så de frivillige også fortsat er motiveret til at gøre en indsats. I Vejle Kommune gør vi det bl.a. med den årlige frivilligpris, fortæller Gitte Frederiksen og Kenneth Fredslund Petersen, som udgør formandsskabet i hhv. Voksen- og Seniorudvalget og glæder sig til at uddele de to priser den 25. september 2020 til årets frivilligfest.

- Anders Hareskov Andersen, formand for Frivilligrådet, tlf. 28 59 84 44.
- Gitte Frederiksen, formand for Voksenudvalget, tlf. 24 42 86 95
- Kenneth Fredslund Petersen, formand for Seniorudvalget, tlf. 28 72 62 39