Finalisterne til årets rummelige virksomhed 2021 er fundet

Årets rummelige virksomhed og årets mentor kåres ved en prisuddeling i slutningen af november. Nu er de fem finalister i hver kategori fundet.

Ilva lager og logistik.jpg

ILVA Lager og Logistik er blandt de nominerede i begge kategorier

Traditionen tro hædrer Arbejdsmarkedsudvalget en virksomhed og en enkeltperson, som har gjort en ekstra indsats for at hjælpe udsatte borgere tilbage på arbejdsmarkedet i Vejle Kommune. Det sker i form af priserne "årets rummelige virksomhed 2021" og "årets mentor 2021", som uddeles den 30. november.

Der var sidste frist for at indstille kandidater med udgangen af september, og nu er der fundet fem finalister i hver kategori.

Finalisterne til årets rummelige virksomhed 2021 er:

- Apollo Fitness, Vejle

- Danepork A/S, Randbøl

- Ilva Lager og Logistik, Vejle

- Mundgodt, Give

- Rema 1000, Børkop

Finalisterne til årets mentor 2021 er:

- Michael Larsen, Schou Company A/S

- Betina Grosen, Egtved Slagtehus

- Holger Aslak Nørgaard, Terminal Vejle

- Geert Krogsgaard, Elektro-Isola

- Lotte Halskov Jørgensen, Ilva Lager og Logistik

Det er op til en dommerkomité med repræsentanter fra bl.a. Arbejdsmarkedsudvalget, DA, LO, Danske Handicaporganisationer og Integrationsrådet at vurdere, hvem der skal løbe med titlerne. Vinderne offentliggøres ved et arrangementet i Spinderihallerne 30. november, hvor man også vil præmiere tre succeshistorier fra arbejdsmarkedsområdet.

Fakta:

· Årets rummelige virksomhed skal være en virksomhed i Vejle kommune, der har gjort en særlig bemærkelsesværdig indsats i forhold til at vise social rummelighed. Titlen honoreres med en præmie på 15.000 kr.

· Årets mentor skal i løbet af det forgange år have gjort en ekstraordinær indsats som mentor på en virksomhed. Titlen honoreres med en præmie på 10.000 kr.

· Årets tre succeshistorier kan f.eks. være en virksomhed, der lige præcis i år har gjort en særlig indsats, eller en borger, som gennem den beskæftigelsesrettede indsats og egen indsats er blevet fast tilknyttet arbejdsmarkedet. De tre succeshistorier belønnes med hver 5.000 kr.

Niels Christian Nielsen (Udviklingskonsulent)
Jobcenter Vejle
tlf.: 30 31 55 65