31. august 2018

Mads og Erhvervspanelet diskuterer lokale Vejle-dilemmaer

Mads Steffensen gæster Vejle 25. september til årets erhvervskonference, hvor han sammen med et lokalt erhvervspanel vil diskutere aktuelle og spændende dilemmaer fra erhvervslivet i Vejle Kommune.

Temaet for erhvervskonferencen 25. september i Vejle Musikteater er det gode købmandskab. Her bliver to nye erhvervspriser for første gang uddelt, og deltagerne får som noget nyt mulighed for matchmaking til netværksmiddagen. Aftenens program byder også på oplæg fra Mads Nipper, CEO hos Grundfos, og Søren Birn, CEO hos Fertin Pharma A/S.

Mads & Erhvervspanelet
Mads Steffensen, kendt fra bl.a. Mads & Monopolet på P4 og som vært på Danmarks Radio, er aftenens konferencier. Han kan på scenen byde velkommen til Mads Nipper og Søren Birn, som vil tale med udgangspunkt i det gode købmandskab fra et lokalt og internationalt perspektiv. Herefter overtager Mads og Erhvervspanelet scenen, hvor Mads Steffensen på vanlig vis, vil tage panelet og publikum igennem en række dilemmaer fra erhvervslivet i Vejle Kommune.

- Mads Steffensen har en fantastisk evne til at fange publikum og skabe en humoristisk, spændende og nuanceret debat om vigtige dilemmaer. Og det bliver ikke mindre interessant af, at det er erhvervslivets lokale dilemmaer, der bliver debatteret. Jeg ser frem til en inspirerende aften med god underholdning og stærke oplægsholdere på scenen, siger Vejles borgmester, Jens Ejner Christensen.

Erhvervspanelet består af VB direktør Henrik Tønder, selvstændig proceskonsulent Mette Ullersted, CEO hos Fertin Pharma A/S, Søren Birn, og sognepræst ved Sct. Nicolai sogn, Maibrit Pedersen.

Matchmaking
Inden konferencen er der igen i år mulighed for at deltage i et netværksarrangement på Scandic Jakob Gade. Deltagerne kan vælge mellem en virksomhedsmiddag, hvor formålet er spise sammen med kollegaerne inden konferencen, eller en netværksmiddag, som er for de deltagere, der ønsker at mødes for at netværke med nye og eksisterende samarbejdspartnere.

- Netværksdelen har altid været et væsentligt element i forbindelse med vores erhvervskonferencer, og i år tilbyder vi derfor, at deltagerne kan tilmelde sig et matchmaking-system, som ud fra nogle parametre kan finde de bedste matches. Det er en spændende måde at skabe nye relationer på, der kan bidrage til nye samarbejdspartnere, siger Morten Damgaard, erhvervschef i Vejle Kommune.

Matchmaking er kun mulig for de deltagere, der er tilmeldt netværksmiddagen, og samtidig har oprettet en profil til formålet. Når profilen er oprettet vil systemet sende deltagerne de bedste matches, og man er selv med til at udvælge, hvem man ønsker at lave aftaler med.

To nye erhvervspriser
Til dette års erhvervskonference uddeles for første gang to nye erhvervspriser; Årets Købmand og Årets Initiativ.

Prisen som Årets Købmand gives til en person, der i sin virksomhed har været eksponent for det gode købmandsskab. Indstilling til prisen foregår gennem erhvervsforeningerne, der er med i planlægningen af Erhvervskonferencen 2018.

Prisen for Årets Initiativ belønner et ekstraordinært initiativ, der er taget i løbet af det sidste år. Initiativet skal bidrage med at skabe mere omtale og mere forretning til Vejle. Prisen gives til en person, virksomhed eller en forening. Alle er velkomne til at indstille via www.vejle.dk/initiativprisen. Der er deadline 14. september kl. 12.

Erhvervskonferencen er arrangeret i tæt samarbejde mellem Vejle Kommune, City Vejle, Give Handel og Erhverv, VB Plus, BusinessVejle og Aktiv Erhverv i Egtved.

Tilmelding til erhvervskonferencen senest 20. september på https://tilmeld.vejle.dk/633/

For yderligere spørgsmål kontakt venligst:

Borgmester Jens Ejner Christensen, tlf. 20 16 32 14
Morten Damgaard, erhvervschef Vejle Kommune, tlf. 40 33 00 02