VK Business Summit 2024 udsolgt på rekordtid

Relancering af den årlige erhvervskonference i Vejle Kommune er populær hos det lokale erhvervsliv.

VK business summit.jpg

Navnet og formatet - Vejle Kommunes Business Summit - er nyt i lighed med de ambitiøse vækstplaner for Vejle Kommune og det lokale erhvervsliv, som er afsættet for samarbejdet om konferencen.

Bag det innovative nye koncept står Vejle Kommune i samarbejde med en række nøgleaktører fra erhvervslivet, herunder Business Vejle, Vejle Boldklub, Give Handel & Erhverv, City Vejle og AktivErhverv. Sammen bidrager de til at skabe en platform, hvor lokale virksomheder kan udveksle ideer, styrke netværket og drøfte fremtidige muligheder.

I år finder konferencen sted hos My Garage, hvilket giver deltagerne mulighed for at opleve en dynamisk, lokal virksomhed i vækst.

Stærke oplægsholdere giver indsigt i fremtidens udfordringer og muligheder

Årets tema, "AI eller ej: Trusler og muligheder", sætter fokus på kunstig intelligens som en megatrend med stor indflydelse på erhvervslivet - både lokalt og globalt.

Tre stærke oplægsholdere kommer med hver deres perspektiv på AIs muligheder og faldgruber:

Natasha Friis Saxberg, administrerende direktør for IT-Branchen, vil med sin ekspertise som administrerende direktør stille skarpt på AI's omfang samt de muligheder og trusler, den digitale udvikling medfører. Som en markant stemme i teknologiens verden giver hun deltagerne sit bud på, hvordan AI former både nutiden og fremtiden.

Bent Dalager, partner hos KPMG Danmark og leder af KMPGs innovationsarbejde, trækker på mere end 30 års rådgivererfaring og vil tale ind i "Troværdig AI" og fremtidens arbejdsmetoder. Som grundlægger af KPMG's NewTech-afdeling er han en af landets førende eksperter inden for teknologisk innovation og vil give et indblik i, hvordan virksomheder kan arbejde med AI på en etisk og sikker måde.

Den tredje oplægsholder, Jan Hellesøe, er Danmarks førende mentalist og ekspert i psykologisk manipulation. Med sin unikke tilgang vil han give deltagerne et anderledes perspektiv på, hvordan vores hjerner kan manipuleres. Han vil med sin dybdegående viden om psykologisk manipulation inspirere deltagerne til at tænke ud af boksen og udforske nye måder at opfatte verden på

Vejles erhvervsliv hylder godt købmandsskab

Selvom formatet for konferencen er nyt, har arrangørerne valgt at fastholde Årets Købmandspris.
Det fortæller erhvervschef i Vejle Kommune, Morten Damgaard:

"Købmandsprisen er en stolt tradition, vi glæder os til at videreføre på VK Business Summit, selvom vi i år har et nyt navn og format. Prisen hylder personer, som med godt købmandsskab og engagement har skabt en mærkbar forskel i deres virksomhed og for Vejle Kommune som helhed."

Fakta:

• VK Business Summit afholdes den 24. september fra kl. 14.00.-19.00 i My Garage.

• VK Business Summit er forbeholdt virksomheder i Vejle Kommune samt samarbejdspartnere.

• Der er plads til 300 deltagere.

• Vejle Kommune har siden 2013 arrangeret en årlig erhvervskonference i tæt samarbejde med kommunens erhvervsliv.

Morten Damgaard, erhvervschef i Vejle Kommune, telefon 40 33 00 02