22. november 2019

Projektleder for Tour de France vil skabe kæmpe gul folkefest i Vejle

Vejle Kommune har ansat Jacob Rasmussen som projektleder for Tour de France i Vejle.

Allerede 1. december går den nye projektleder i gang med at tegne de første skitser til en kæmpe gul folkefest med masser af oplevelser for kommunens borgere og gæster fra resten af Danmark og verden. Og det både før, under og efter, at Vejle er startby på 3. etape i Tour de France 4. juli 2021.

Med Jacob Rasmussen får Vejle Kommune en projektleder med masser af erfaring i netop at opbygge og gennemføre store internationale events med rigtig mange delaktiviteter. Han har senest været eventkoordinator ved The Tall Ships Races 2019 i Aarhus med 500.000 gæster og har tidligere været eventkoordinator og projektleder i Herning ved EM i Landevejscykling i 2017 og ved VM i Ishockey i 2018.

Alle events har haft fokus på at skabe kreative og unikke oplevelser i samarbejde med mange aktører. Under tiden i Herning har han også været eventkoordinator og projektleder på aktiviteter som Dansk Melodi Grand Prix og MGP 2019.

Kommunaldirektør Niels Ågesen glæder sig til at byde den nye projektleder velkommen i Vejle:

- Jeg er sikker på, at vi med Jacob Rasmussen får en yderst kompetent og erfaren projektleder, der brænder for opgaven. Han har masser af erfaring i at udvikle og afvikle store folkefester i tæt samarbejde med en lang række samarbejdspartnere som virksomheder, foreninger, institutioner, klubber, lokalråd og private borgere.

- Og så er det en stor fordel, at han har erfaring med netop at gøre en stor international cykelevent som EM i Landevejscykling til en totaloplevelse, understreger kommunaldirektøren.

Glæder sig til kæmpe opgave
Jacob Rasmussen glæder sig til at gå i gang med den kæmpe opgave, som et Tour de France er:

- Jeg vil elske at arbejde med en så spændende event, der favner meget bredt, og som giver store muligheder for at udvikle helt nye aktiviteter.

- Og jeg glæder mig til at samle og engagere de mange forskellige aktører og skabe sammenhæng på tværs mellem borgere, foreninger, institutioner, erhvervsliv og kommune. Målet er at skabe en kæmpe gul fest, som vil brande Vejle både nationalt og internationalt, understreger Vejles projektleder for Tour de France. Der er jo allerede ideer på bordet, som jeg glæder mig til at arbejde videre med.

Jacob Rasmussen, der er 32 år, har en baggrund som markedsføringsøkonom og en professionsbachelor i Sport Management & Event. Han bor i Aarhus.

Sin fritid nyder han at bruge aktivt ude i naturen på alt fra cykelture på racercyklen og MTB til dykning og skiferie. Og så elsker han at tage naturbilleder, ikke mindst fra sine mange rejser - 51 lande i seks verdensdele er det foreløbig blevet til.

Niels Nybye Ågesen, kommunaldirektør, tlf. 20 45 25 33
Morten Damgaard, erhvervs- og turismechef, tlf. 40 33 00 02