Jobcenteret holder igen messe for job og uddannelser

Jobcenter Vejle holder for første gang i 2 år messe for ledige og uddannelsessøgende. Rekordmange virksomheder er tilmeldt grundet den aktuelle mangel på faglært arbejdskraft.

Er du jobsøgende, på udkig efter opkvalificering eller kigger du efter erhvervsuddannelse er der gode muligheder onsdag 8. juni, når Jobcenter Vejle inviterer til Tour de Job- og Uddannelsesmesse i DGI-Huset. Her er alle velkomne til at komme forbi og se det for tiden store udbud af ledige stillinger, snakke med virksomheder og blive inspireret af de mange uddannelsestilbud i Vejle.
Gennem det seneste år er manglen på kvalificeret arbejdskraft vokset, og det mærker jobcenteret også i forbindelse med messen, siger leder af Center for Job og Erhverv Trine Maria Nielsen:

- Der er helt klart et behov for faglært arbejdskraft, som virksomhederne har svært ved at få dækket i øjeblikket. Derfor har vi rekordmange virksomheder med på messen, fordi virksomhederne kan se fordelen i, at møde jobsøgende direkte på messen. Skulle der være behov for en opkvalificering, så  kan den ledige med det samme på messen kan gå hen til en af uddannelsesinstitutionerne og få koblet aftale om opkvalificering på.

Lære- og elevpladser med på messe
Også kommunens erhvervsuddannelser er til stede på messen, så man som ledig eller uddannelsessøgende kan gå på jagt efter netop det kursus eller den uddannelse, der kan indløse billet til arbejdsmarkedet.

- Erhvervsskolerne har lære- og elevpladser med, så der er utroligt mange muligheder for uddannelsessøgende i øjeblikket, hvis man går med tanker om en erhvervsuddannelse som eksempelvis tømrer, elektronikoperatør, social- og sundhedshjælper eller skov- og naturtekniker, siger Trine Maria Nielsen.

TID OG STED:
Tour de Job- og uddannelsesmesse
Onsdag 8. juni 2022 kl. 9.30-14.00
DGI-Huset, Hal 1, Willy Sørensens Pl. 5, 7100 Vejle

DEM KAN DU MØDE:
På Tour de Job- og Uddannelsesmessen kan du møde 48 virksomheder og 12 uddannelsesinstitutioner. Blandt andet kan du møde:
DANPO, Sanistål, GM Plast, WELCON, VPS Rengøring, Taxa Syd, Rambøll, JKS, Carelink, Jem & Fix, EUC-Lillebælt, SDE Vejle, Politiskolen, SOSU-skolen.

Leder af Center for Job og Erhverv, Trine Maria Larsen
Mobil: 2442 6959