Vejle med vækst: Investor og løvinde Mia Wagner skal inspirere erhvervslivet

Erhvervskvinden Mia Wagner er keynote speaker til erhvervskonference i Vejle Musikteater den 16. september. På scenen får hun selskab af lokale erhvervsfolk, som har skabt vækst på nye måder.

Mia Wagner.jpg

Efter en ufrivillig pause i 2020 er den traditionsrige erhvervskonference for erhvervslivet i Vejle Kommune tilbage den 16. september i Vejle Musikteater. Og det bliver med et spændende program på plakaten, når borgmester Jens Ejner Christensen igen kan byde publikum velkommen. Konferencens tema er vækst, og Mia Wagner, bl.a. kendt for sin medvirken i tv-programmet Løvens Hule, er aftenens keynote speaker.

Mia Wagner, stifter af Nordic Female Founders, løvinde og investor, vil på scenen i Vejle Musikteater fortælle om, hvad en kvindelig løve er gjort af, om at begå fejl, nærvær og engagement. Derudover vil hun fortælle om at skifte retning, finde én kurs og springe ud som iværksætter - med den overbevisning, at man ikke skal lade andres forventninger definere ens liv.

- Det bliver en fantastisk erhvervskonference. Vi har valgt Mia Wagner til keynote speaker, fordi hun er en dygtig erhvervskvinde med meget erfaring og en spændende portefølje. Hendes personlige fortælling vil med sikkerhed inspirere erhvervslivet i Vejle Kommune, så jeg håber på stor deltageropbakning til årets erhvervskonference, fortæller Morten Damgaard Nielsen, erhvervschef i Vejle Kommune.

I forbindelse med Mia Wagners oplæg vil det være muligt for publikum at stille spørgsmål fra salen.

Lokal vækst på scenen

Temaet for årets erhvervskonference er vækst, og det bliver med lokale input på scenen i Vejle Musikteater. Fra scenen kan publikum nemlig også lade sig inspirere af Jesper Ratza, direktør og ejer af Autoproff, og Mette Ullersted, direktør og ejer af Playmakers.

Jesper Ratza har med sin online bilauktion transformeret og disruptet den traditionelle handel med brugte biler hos en bilforhandler. Med autobranchens største onlineplatform vil Jesper fortælle om forretningsmuligheder inden for digitalisering, der har effektiviseret og skabt en succesfuld virksomhed, men som også er en model, der kan overføres til andre brancher.

Playmakers og Mette Ullersted udgav bogen 'Facilitering af onlinemøder' samme dag som landet lukkede ned i 2020. I løbet af de næste 48 timer mistede de alle deres opgaver og et helt nyt forretningsben startede med 220 km/timen. Hør Mette Ullersted fortælle om, hvorfor denne forretningsmodel både er en ekstremt forandringsparat, langtidsholdbar, - men også virkeligt besværlig, og hvad der får mennesker til at flytte sig fra 0 til 100 - fra novice til ekspert - på 8 dage.

Malene Østergaard Sørensen, chief operating officer, daglig leder og match-maker i AI Innovation House, går også på scenen i Vejle Musikteater den 16. september. Her vil hun bl.a. give bud på, hvor vi er på vej hen med brugen af teknologi, og hun fortæller også om de seneste tendenser.

Se hele programmet her

Gode muligheder for netværk

Muligheden for at møde eksisterende og nye forretningsforbindelse har altid været et vigtigt element til erhvervskonferencen. Som opvarmning til konferencen er det derfor igen muligt at deltage i en netværksmiddag, som bliver holdt hos Hotel Scandic Jacob Gade kl 17.30. Derudover er der indlagt netværkspause i programmet, så det er muligt at netværke med de andre deltagere.

Tilmelding til netværksmiddag her

Årets Købmand og Årets Iværksætter

Prisen som Årets Købmand er siden 2018 blevet uddelt til erhvervskonferencen, og igen i år skal der findes en vinder af den flotte pris. Men i år skal prisen til Årets Iværksætter også uddeles ved samme lejlighed.

Normalt bliver Årets Iværksætter kåret i forbindelse med erhvervslivets nytårskur i Vejle Kommune. Pga. Covid-19 er kåringen blevet udskudt i 2021, men nu er tiden endelig kommet til at hylde den dygtige vinder af prisen som Årets Iværksætter.

Prisen for Årets Købmand gives til en person, der i sin virksomhed, gerne igennem en længere årrække har arbejdet med og været eksponent for det gode købmandsskab, og derigennem bidraget til at sætte Vejle på landkortet, med specielt fokus på købmandskab.

Bag erhvervskonferencen står Vejle Kommune i samarbejde med BusinessVejle, City Vejle, AKTIVerhverv Egtved, Vejle Boldklub og Give Handel & Erhverv.

Morten Damgaard Nielsen, erhvervschef i Vejle Kommune, tlf. 40 33 00 02