21. marts 2019

Vil du være frivillig instruktør på ungekursus?

Er du mellem 18 - 35 år? Har du haft angst og depression inde på livet? Er du en god rollemodel? Og har du overskud i din hverdag og glæde ved at hjælpe andre? Så er  ungerådgivningen SPOR18's frivillige instruktørjob måske noget for dig

Nikolaj 22 år er frivillig instruktør på et af de "LÆR AT TACKLE angst og depressionskurser", der ikke kun kører i Vejle, men også i 41 andre byer i Danmark. Ligesom de fleste andre instruktører på "LÆR AT TACKLE" føler Nikolaj, at det lige så meget er ham som hans kursister, der får noget med hjem efter hver mødegang:

"Det at undervise andre unge giver mig rigtig meget. Det gør, at man har noget energi, når man går herfra. Man er helt oppe at køre på sådan et adrenalin-kick. Man kan se, at de rykker sig fra gang til gang og får det bedre. Det giver sådan en livsglæde og motivation til at fortsætte," siger han.

Som instruktør arbejder du ulønnet, men får en 4-dages uddannelse inklusive certificering, som Komiteen for Sundhedsoplysning står for. Desuden får du muligheden for at udvikle dig fagligt og personligt sammen med en kollega i et konstruktivt samarbejde - både med instruktører og koordinatorer.

Hvert kursus varer syv uger med en ugentlig mødegang a 2,5 time. Holdet mødes hver gang i Værket - Vejles ungehus.

Der er ansøgningsfrist den 1. april 2019.

Læs mere på www.vejle.dk/spor18

Marianne Neerholt, rådgiver i SPOR18, mobilnummer +4523745264, E-mail:manee@vejle.dk