9. oktober 2019

Mød din nye medarbejder på Matchdag i Vejle 30. oktober

Den 30. oktober er der Matchdag i Spinderihallerne, hvor arbejdsgivere og ledige kan finde hinanden. Igen i år er Meldgaard Miljø blandt dem, der dukker op for at møde mulige kandidater.

Arbejdsgivere og ledige kan møde hinanden på Matchdagen 30. oktober

Giver det mening for virksomheder at komme til Jobcenter Vejles Matchdag, selvom de ikke mangler medarbejdere lige nu? Svaret er klart ja, hvis du spørger Bodil Søllingvrå, som er personalechef i Meldgaard Miljø, der bl.a. håndterer dagrenovation i Vejle Kommune. Hun fik meget ud af at deltage på dagen sidste år, også selvom hun ikke søgte konkrete stillinger besat.

Hun forklarer, at hun oplever Matchdagen som en god mulighed for at møde en masse potentielle, nye medarbejdere på kort tid og få nogle CV'er med hjem til senere brug. Samtidig ser hun det som at godt sted at præsentere sin virksomhed:

"Vi får "vist flaget" til rigtig mange relevante mennesker på kort tid, og gjort opmærksom på hvem vi er og hvilke karrierer vi kan tilbyde. Der er også mange, som spørger ind til, hvad der kræves af uddannelse og erfaring for at få job hos os, og de kan så få et hurtigt svar", fortæller Bodil Søllingvrå.

Arbejdsmarkedsudvalgets formand, Anja Daugaard (LA), er ligeledes blandt dem, man kan møde på Matchdagen 30. oktober, hvor hun indleder dagens program med at byde velkommen. Hun glæder sig over, at virksomheder som Meldgaard Miljø får noget ud af arrangementet og håber på ligeså mange deltagere som sidste år.

"Jeg glæder mig til at tage imod både arbejdsgiverne og de ledige - og alle andre, der har lyst til at komme forbi. Det kan fx være unge, der er på udkig efter en læreplads, eller som bare er nysgerrige på, hvad en karriere i industrien kan tilbyde", udtaler hun.

Matchdagen i Vejle er en del af det fælles tiltag "Industriens uge", hvor kommunerne i Trekantområdet sætter fokus på industri- og produktionsvirksomhederne samt de mange spændende muligheder, fremtiden bringer for dansk industri.

Fakta
- For tredje år i træk, arrangerer Jobcenter Vejle 30. oktober en såkaldt Matchdag, hvor virksomheder og ledige kan møde hinanden i uformelle rammer.
- Det er gratis at deltage på dagen, både for virksomheder og ledige.
- For virksomhederne gælder, at de skal have et behov for at rekruttere i løbet af 3 måneder.
- Som noget nyt, vil der i år være korte inspirationsoplæg fra lokale virksomheder.
- Vil du gerne have din virksomhed repræsenteret? Så kontakt Jobcenter Vejle.

Læs mere om Matchdagen på www.vejle.dk/matchdag

Anja Daugaard (LA) - Formand for Vejle Kommunes Arbejdsmarkedsudvalg
Mail: anjda@vejle.dk