8. juli 2019

To nye formænd ved udvalgsroret

Det nyligt afviklede Folketingsvalg har betydet nye ansigter på formandsposterne i både Teknisk Udvalg og Udvalget for Lokalsamfund og Nærdemokrati.

Gerda H. Jørgensen er ny formand for Teknisk Udvalg.

Thyge Havgaard Bjerring er ny formand for Udvalget for Lokalsamfund og Nærdemokrati.

Venstres Gerda Jørgensen vinker farvel til Udvalget for Lokalsamfund og Nærdemokrati for at sige goddag til Teknisk Udvalg i forbindelse med, at Christoffer Aagaard Melson blev valgt til Folketinget for Venstre.

Hjertet af udviklingen

- Arbejdet i Teknisk Udvalg er utroligt spændende, og det er en stor ære for mig at få lov til at være formand for det udvalg, hvor rigtig meget udvikling i vores kommune begynder. I Teknisk Udvalg spænder vi vidt - lige fra de store projekter som vejen til Uhrhøj til mindre anlægsopgaver, hvor vi skal have respekt for trafiksikkerhed i en stor kommune. Der er mange opgaver, som skal løses inden for de rammer, vi har at arbejde med, siger Gerda H. Jørgensen.

Mens Gerda Jørgensen har takket af i Udvalget for Lokalsamfund og Nærdemokrati, er hendes partifælle, Thyge Havgaard Bjerring, klar til at sætte sig til rette i formandsstolen i samme udvalg.

Det lokale i centrum

- Det er et stort ansvar at arbejde politisk med lokalsamfund. Jeg glæder mig til som formand at fortsætte det gode samarbejde med de lokale netværk sammen med resten af udvalget. Alle lokale netværk skal opleve, at de er i "centrum", og vi skal gribe den lokale, naturlige vækst og udvikling, hvor den sker, og samarbejde i gensidig respekt for de muligheder, der lokalt er til stede, siger Thyge Havgaard Bjerring.

Ingen ændringer i næstformandsposterne

De konservatives Kim Hesel fortsætter på sin næstformandspost i Teknisk Udvalg, mens Dansk Folkepartis Svend Erik Nielsen fortsætter som næstformand for Udvalget for Lokalsamfund og Nærdemokrati.

De to formandsskifte er effektueret med omgående virkning.

Fakta - blå bog

Gerda H. Jørgensen (V) har været byrådsmedlem i Vejle Kommune, siden hun i 2016 overtog pladsen fra den afdøde Jens Erik Jørgensen. Hun er Formand for Udvalget for Lokalsamfund og Nærdemokrati samt medlem af Teknisk Udvalg og Arbejdsmarkedsudvalget.

Gerda arbejder som driftschef i Arriva Danmark og er ledelsesmæssig og økonomisk ansvarlig for driften i Viborg samt Holstebro og Skive. Hun har arbejdet i Arriva i 18 år.

Thyge Havgaard Bjerring (V) har siden 2018 været byrådsmedlem i Vejle Kommune for Venstre. Han er medlem af og ny formand i Udvalget for Lokalsamfund og Nærdemokrati, næstformand for Voksenudvalget og medlem af Børne- og Familieudvalget. Derudover er han formand for Venstres lokale partiforening i Ødsted - Jerlev.
Thyge er handelsuddannet fra Vejle Handelsskole. Han arbejder til daglig som Key Account Manager i NetDesign, som er en IT-virksomhed i TDC Gruppen, med speciale i Sikkerhed, Netværk og Kommunikation, hvor han også er talsmand for medarbejderne ansat på Ledernes overenskomst. Han har arbejdet hos TDC Gruppen i 28 år med salg og rådgivning i forskellige afdelinger.

Gerda H. Jørgensen, formand for Teknisk Udvalg, tlf.: 23461894

Thyge Havgaard Bjerring, formand for Udvalget for Lokalsamfund og Nærdemokrati, tlf.: 20201400