Vejle Kommune og Klub Ukraina inviterer ukrainere til informationsmøde

Mandag 2. maj inviteres ukrainske flygtninge med og uden opholdstilladelse og herboende ukrainere til informationsmøde i Spinderihallerne.

På mødet vil ukrainerne blive budt velkommen af borgmesteren, og så vil de bl.a. kunne høre mere om børnepasning og skolegang, og hvordan man søger job. Kommunens bosætningsguide deltager også og vil bl.a. fortælle om, hvad der findes af muligheder og aktiviteter i kommunen.

Der bliver også en række stande, hvor ukrainerne kan gå rundt og få mere information, bl.a. Børn & Unge, Klub Ukraina, Idræt Events og Fællesskaber og Idræt i Dagtimerne. Der bliver også en jobstand, hvor Jobcentret vil stå sammen med 3F.

- Vi håber, at rigtig mange ukrainere tager imod invitationen og tilmelder sig informationsmødet, siger Joan Holgersen, Vejle Kommunes Ukraine Frivillighedskoordinator. Vi er meget glade for, at Klub Ukraina bakker op om informationsmødet og er parat til at fortælle om deres erfaringer med at bo i Danmark.

- Der bliver også rig mulighed for at stille spørgsmål ved standene, understreger Joan Holgersen. Klub Ukraine sørger for tolkning.

Røde Kors / Venner Viser Vej vil også være til stede og fortælle om deres tilbud.

Joan Holgersen, Ukraine Frivillighedskoordinator, tlf. 21 17 07 22, joanh@vejle.dk