18. december 2018

Vejle Kommune inviterer erhvervslivet til nytårskur i Spektrum Vejle

Onsdag 9. januar holder Vejle Kommune nytårskur for erhvervslivet. Bjarne Corydon står for årets peptalk til erhvervslivet, og traditionen tro skal Iværksætterprisen også uddeles.

Med 926 tilmeldte deltagere satte nytårskuren 2018 deltagerrekord. Den store opbakning fra erhvervslivet til årets nytårskur glæder Vejle Kommunes borgmester, som håber at gentage succesen i 2019.

- Erhvervslivets opbakning til Vejle Kommunes nytårskur er fantastisk. Sidste år åbnede vi dørene en time før vi normalt åbner. Det var der mange, der benyttede sig af, og derfor gentager vi succesen i år. Vi ved, at mange ønsker tid til at netværke og ønske godt nytår til samarbejdspartnere, og det skaber vi rammerne til igen i år, fortæller borgmester Jens Ejner Christensen, som ser frem til at holde årets nytårstale for erhvervslivet i Vejle Kommune.

Også tidligere finansminister og nuværende topchef hos Dagbladet Børsen, Bjarne Corydon, skal på scenen i Spektrum Vejle. Her vil han levere årets peptalk for erhvervslivet under overskriften "Rigets tilstand i 2019 - Politik, Økonomi og Samfund".

Årets iværksætter hyldes

I oktober blev en række dygtige iværksættere indstillet til Iværksætterprisen 2019, og til nytårskuren skal vinderen traditionen tro kåres.

- Det glæder mig, at der igen i år er indstillet flere spændende virksomheder til Iværksætterprisen, for det er samtidig en anerkendelse af den store arbejdsindsats, iværksætterne lægger for dagen. Jeg ser derfor frem til at kunne være med til at hylde vinderen af Iværksætterprisen 2019 sammen med erhvervslivet i Vejle Kommune, siger erhvervschef Morten Damgaard Nielsen.

Prisen uddeles af Vejle Kommune i samarbejde med Vejle Iværksætterfond. Vinderen af Iværksætterprisen 2019 får 10.000 kr. fra Vejle Iværksætterfond og et kunstnerisk værk og diplom fra Vejle Kommune. Derudover modtager vinderen et gavekort fra CONNECT Denmark til et Springboard, hvor virksomheden kan få sparring på sin forretningsplan og strategiske udfordringer af et professionelt ekspertpanel.

Mød Vejle Kommune

Igen i år er der til nytårskuren et område med stande, hvor der er mulighed for dialog med medarbejdere fra forskellige fagområder i Vejle Kommune. Her er det muligt at få svar på spørgsmål om bl.a. kommunens byggerier, erhvervsjord, arbejdskraft og bosætning.

Dørene åbnes allerede kl. 14 onsdag 9. januar i Spektrum Vejle. Den første time er afsat til netværk og dialog, inden det officielle program starter kl 15. Fra kl. 16 og en time frem er der igen mulighed for at netværke.

Erhvervsfolk, der ønsker at deltage i nytårskuren, kan tilmelde sig på https://tilmeld.vejle.dk/644/

Borgmester Jens Ejner Christensen, tlf. 20 16 32 14

Erhvervschef Morten Damgaard Nielsen, tlf. 40 33 00 02