16. januar 2020

Danmarks Tour de France etaper offentliggøres på Munkebjerg Hotel i Vejle 4. februar

Tour de France er en af verdens største sportsbegivenheder, og i 2021 skal Danmark være vært for løbets tre første etaper. Under navnet Grand Départ Copenhagen Denmark 2021 præsenteres de tre danske etaper den 4. februar kl 13.00 i den smukke Munkebjergsal på Munkebjerg Hotel i Vejle. Her vil borgmester Jens Ejner Christensen byde den fremmødte presse og gæster velkommen til Vejle.

Erhvervsminister Simon Kollerup, løbsdirektør for Tour de France, Christian Prudhomme, overborgmester og bestyrelsesformand for Grand Départ Copenhagen Denmark, Frank Jensen, borgmestre fra de fire øvrige mål- og startbyer samt borgmestre fra de danske gennemkørselskommuner er sammen med en lang række spændte gæster med til at løfte sløret for detaljerne omkring de tre danske etaper på Munkebjerg Hotel i Vejle.

Et cykelland i gult
Med Grand Départ Copenhagen Denmark ønsker parterne bag at skabe den mest unikke start på Tour de France nogensinde med gul folkefest på tværs af landet. Hele verden inviteres samtidig med til at fejre og opleve vores cykelland, hvor begivenheden bliver afsættet for fantastiske oplevelser for danskere, turister og hele Danmark.

Tilmelding skal ske til: TILMELDINGTDF@kk.dk
Journalister og fotografer er velkommen til at deltage i eventen.
Presseakkreditering sker via mailen: EL1U@kk.dk

Fristen for tilmelding og akkreditering er fredag den 31. januar 2020 kl. 14.00.

Her kan du læse pressemeddelelsen og se invitationen med program

Invitation - De danske etaper under Tour de France 2021.pdf

Spørgsmål angående presseakkreditering og program henvises til presseansvarlig
for Grand Départ, Simon Kærup på mobil 2492 6298 eller e-mail EL1U@kk.dk