30. august 2017

Naturens Dag viser mangfoldigheden i det grønne

Pak madkurven, tag børnene i hånden, tril cyklen frem og kom ud i naturen. For ottende år i træk inviterer Vejle Kommune til åbent hus på Naturens Dag, som i år finder sted søndag 10. september ved arrangementet "Mangfoldighed i naturen".

Så er det atter tid til at hylde Vejle Kommunes smukke og særlige natur med en vifte af arrangementer, der som vanligt lægger op til oplevelser for alle aldre - og alle temperamenter.

Det sker, når Vejle Kommune i samarbejde med en række frivillige og foreninger inviterer til Naturens Dag søndag 10. september ved 13 forskellige arrangementer, som alle går ind under samme tema: Mangfoldighed i naturen.

- Vejle Kommune ønsker fortsat at være kendt for sin enestående natur og som den kommune, der har de bedste tilbud af friluftsaktiviteter. Det afspejler sig også i, at mange frivillige organisationer hvert år stiller op med arrangementer på Naturens Dag sammen med kommunen. Naturens Dag er med til at sætte fokus på et aktivt udeliv, og det er dejligt at se, at de frivillige organisationer gerne vil deltage i arrangementet hvert år. Samtidig er Naturens Dag med til at vise os alle sammen, hvor vigtigt det er, at vi tager hånd om naturen, så fremtidige generationer også får gavn af den, pointerer Søren Peschardt, 1. viceborgmester og formand for Natur- og Miljøudvalget i Vejle Kommune.

Flagermusture og plantefarvning
Programmet spænder over hele 13 arrangementer fordelt over en stor del af kommunen. De varierer fra en rolig vandretur i præstegårdsskoven over en hyggedag i plantefarvernes verden til flagermustur, klatretur samt en masse derimellem. Der er rigeligt at vælge imellem for alle.

- Grib fat i familie og venner og oplev den fantastiske, smukke og storslåede natur, vi er så heldige at have i Vejle Kommune. Vi håber selvfølgelig på en lun og solbeskinnet dag, men husk alligevel overtøj til al slags vejr og glæd jer til en oplevelsesrig dag, opfordrer Søren Peschardt.

Fakta

Vejle Kommune holder Naturens Dag i samarbejde med frivillige, foreninger, Grønt Forum, Danmarks Naturfredningsforening og Friluftsrådet.

Læs mere på www.vejle.dk/naturensdag, hvor der er et oversigtskort og beskrivelse af arrangementerne.

www.naturensdag.dk er der arrangementer i hele Danmark.

Få mere at vide om friluftsfaciliteter i Vejle Kommune på www.oplevvejle.dk eller www.udeliv.vejle.dk, hvor man også kan booke shelters og meget mere.

Billedet er fra Naturens Dag 2016.

Formand for Natur- og Miljøudvalget Søren Peschardt, tlf.: 51 50 84 63;

e-mail: sopes@vejle.dk