6. december 2017

Årets rummelige virksomhed i Vejle Kommune er kåret

Vingsted hotel & konferencecenter blev Årets rummelige virksomhed, mens Henrik Guldberg Jensen fra Europcar løb med titlen som årets mentor, da priserne blev uddelt i Spinderihallerne.

Billede af Vingsted hotel & konferencecenter

Vingsted hotel & konferencecenter blev Årets rummelige virksomhed

Det kan være sin sag at finde fodfæste på en arbejdsplads, og udfordringen bliver endnu større, hvis du har personlige, fysiske eller helbredsmæssige barrierer i forhold til at komme i job. Så der er god brug for de virksomheder og enkeltpersoner, der gør en ekstra indsats for at give folk på kanten af arbejdsmarkedet en hjælpende hånd.

Derfor har Arbejdsmarkedsudvalget de seneste syv år vist sin anerkendelse af denne store indsats med kåringen af "Årets rummelige virksomhed" og "Årets mentor i Vejle Kommune". Og i år går titlerne til hhv. Vingsted hotel & konferencecenter samt Henrik Guldberg Jensen fra Europcar Vejle. Det blev afsløret ved et velbesøgt arrangement i Spinderihallerne den 5. december.

Udvalgets formand, Christoffer Melson (V), overrakte selv den første af priserne, og han giver begge vindere rosende ord med på vejen: "I Vingsted er de hvert år åbne for at modtage borgere med komplekse problemstillinger i arbejdsprøvning i alle deres afdelinger. De påtager sig igen og igen et kæmpe socialt ansvar, så titlen er meget velfortjent", fortæller han, og fortsætter: "Henriks titel er ikke mindre velfortjent. Han er et meget venligt og hjerteligt gemyt, som med sit smittende engagement, tager fat og får løst op for den enkeltes udfordringer på en yderst omsorgsfuld måde."

Formanden sender samtidig en stor tak til alle de øvrige virksomheder og enkeltpersoner i kommunen, som har udvist rummelighed i forhold til mennesker på kanten af arbejdsmarkedet. Han understreger, at deres indsats er helt afgørende for, at mange af disse mennesker igen kan komme i job.

Der blev også uddelt priser til årets tre succes-historier på arbejdsmarkedsområdet. De gik til Dorthe Hogrefe Olsen, Peter Nissen og Anna Lehmann, som hver i sær har overvundet svære udfordringer, og i dag alle er ansatte i faste stillinger.

Fakta:
- Årets rummelige virksomhed og Årets mentor belønnes med hhv. kr. 15.000 og kr. 10.000, mens der uddeles tre priser af kr. 5.000 til årets succeshistorier.

- Vinderne er fundet af en dommerkomité med repræsentanter fra bl.a. Arbejdsmarkedsudvalget, DA, LO, Danske Handicaporganisationer og Integrationsrådet.

- Sidste år vandt Universal Transport titlen som Årets rummelige virksomhed, mens Brian Antonsen fra Vandel Efterskole blev Årets mentor.

Christoffer Melson (V)
Formand for Vejle Kommunes Arbejdsmarkedsudvalg