24. maj 2017

Tag en bid af Vejles fremtid på lokalt folkemøde

Vejle Kommune inviterer til et anderledes borgermøde om kommunens fremtid 30. maj på Rådhustorvet med oplæg, diskussioner, smagsprøver og causeri ved Anders Lund Madsen. Der er gratis shuttlebusser fra de fire centerbyer.

Vi bliver flere og flere i Vejle Kommune, men hvor skal vi bo? Hvor skal virksomhederne bo? Hvor skal butikkerne være? Hvad gør vi for at undgå oversvømmelser? Hvad skal vi leve af i fremtiden?

Vejle Kommune inviterer til et utraditionelt borgermøde om kommuneplanen med oplæg, diskussioner, smagsprøver og som rundes af ved et show ved Anders Lund Madsen. Det foregår alt sammen under teltdugen på Rådhustorvet tirsdag 30. maj kl 16-18 i Resiliens-ugen - et lokalt folkemøde med masser af aktiviteter og events tirsdag, onsdag og torsdag.

Der er folk på scenen, som vil fortælle om planen, bl.a. borgmester Jens Ejner Christensen. Der er også folk på scenen, der bliver interviewet, bl.a. repræsentanter fra landbrugene og for de mindre bysamfund i kommunen. De vil svare på spørgsmål om, hvordan de ser udviklingsmulighederne for henholdsvis landbruget og landsbyerne på den lange bane.

Politiet på scenen
Der vil også være politifolk på scenen i anledning af, at den nye Politiskole kommer til Vejle.
Det vil være Erik Johansen, leder af Politiskolen i Brøndby, og Thomas Østrup Møller, økonomidirektør i Rigspolitiet.

De interviewes på scenen om, hvad man lærer på en Politiskole, hvilken betydning skolen har for de unge og om samarbejdet mellem politiskolen og nærområdet. Senere kan borgerne stille spørgsmål på politiets stand på Rådhustorvet.

Pølsesnak og show
Under borgermødet er der stande, hvor borgerne kan høre mere og få svar på deres spørgsmål om klima, friluftsliv, natur, bosætning, mobilitet og meget mere. I Kommuneplan-boden kan man få svar på alle sine spørgsmål om den plan, der lige nu er i høring. Og så kan man få en pølse og en snak i "Rullepølsen" fra Plejehjemmet Kastaniehaven i Give.

Og har man lyst til at smage nye former for mad, som især er udviklet til f.eks. multihandicappede, svækkede eller psykisk sårbare borgere, så står Skansebakken og Center for Beskyttet Beskæftigelse klar i det mobile køkken - Food Trucken - med smagsprøver på bl.a. sansemad, hjernemad og gelemad.

Anders Lund Madsen slutter borgermødet af kl. 18 med showet: Har vi en plan?

Gratis bus fra centerbyerne
Borgermødet er gratis og åbent for alle.
Der er også gratis transport fra Børkop, Egtved, Jelling og Give. Så slipper man for selv at køre og parkere. Der er afgang fra de fire byer lidt over kl. 15, og passagererne er hjemme igen inden kl. 20.

Det er nødvendigt med tilmelding til busturen. Til gengæld får passagerne en gratis sandwich på hjemturen. Se bustider, afgangssted m.v. på www.tilmeld.vejle.dk

Interesserede kan se alle aktiviteter i uge 22 her www.uge22.vejle.dk

Alle kan til og med 26. juni 2017 komme med bemærkninger eller indsigelser til kommuneplanforslaget.

Vedr. Kommuneplanen: Søren Nellemann, Byplanlægger, tlf. 23 62 54 14

Vedr. øvrige program for folkemødet: Julie Halkier Nilsson, direktionskonsulent, tlf. 20 18 91 57