26. november 2019

Vejle Kommune og BK Wedala indgår strategisk samarbejde

Bokseklubben Wedala har skabt et helt særligt frirum for udsatte børn og unge. Det arbejde bliver fremover støttet af Get2Sport under Vejle Kommune.

Hos BK Wedala i Vejle arbejder man målrettet med at give børn og unge med sociale udfordringer nogle sunde interesser. Klubben vil nemlig gerne tage et socialt ansvar, lyder det fra bestyrelsesmedlem, Lars Kristensen:

- Vi har en gruppe børn og unge, der ikke føler, at de passer ind på skolebænken eller i andre former for sportsgrene. Hos os føler de, at de passer ind og træningen bliver et pauserum for dem. Om de så når ind i bokseringen på et tidspunkt, er ikke så vigtigt for os. Det vigtige er, at de lærer disciplinen og kontrollen omkring dem selv, som de kan tage med videre i livet.

Formand for Kultur- og Idrætsudvalget, Dan Arnløv Jørgensen, glæder sig over, at Vejle Kommune fremover støtter BK Wedalas arbejde med at give børnene og de unge nogle sunde interesser og gode rollemodeller at se op til.

- BK Wedala yder en helt suverænt indsats over for en stor gruppe børn og unge. Det arbejde skal vi understøtte, så klubben fortsat er rustet til at tackle de udfordringer, der følger med opgaven, siger Dan Arnløv Jørgensen.

Med samarbejdsaftalen skal Vejle Kommune blandt andet hjælpe til at understøtte og videreudvikle klubbens træneruddannelse og ledelse sammen med BK Wedalas bestyrelse, så klubben kan sikre et højt niveau og fokusere sit sociale arbejde.

Danmarks bedste bokseklub

Det er ikke kun Vejle Kommune, der har fået øjnene op for den indsats, BK Wedala yder. Ved de seneste danmarksmesterskaber i boksning, blev BK Wedala kåret som Danmarks bedste bokseklub.

- Vejle Kommune kan hjælpe os med at styrke vores organisation og sikre innovation. Det er det, der gør en forskel, hvis vi skal blive ved med at være Danmarks bedste bokseklub, siger Lars Kristensen.

BK Wedala har 100 medlemmer igennem bokseringene hver dag, og klubben træner både junior-, kamp- og motionisthold.

Fakta

Get2Sport i Vejle Kommune støtter idrætsforeninger i udsatte boligområder. Get2Sport er finansieret af Danmarks Idrætsforbund og Nordea-fonden.

BK Wedala blev stiftet tilbage i 1985. Wedala er det latinske ord for Vejle.

Lars Kristensen, bestyrelsesmedlem i BK Wedala, tlf. 20 95 57 95

Dan Arnløv Jørgensen, formand for Kultur- og Idrætsudvalget, tlf. 25 47 35 35