26. november 2019

Årets rummelige virksomhed i Vejle Kommune er kåret

Fakta Uhrhøj løb med titlen som Årets rummelige virksomhed i 2019, mens Lone Ravn Hansen fra Forenede Service blev Årets mentor, da priserne blev uddelt i Spinderihallerne.

Der var flot fremmøde til prisuddelingen i Spinderihallerne

Hvis du har særlige personlige, fysiske eller helbredsmæssige udfordringer, kan det være rigtig svært at finde fodfæste på arbejdsmarkedet. Ofte vil det afhænge af, at en virksomhed - eller en enkeltperson - gør en ekstra indsats, for at give dig en hjælpende hånd.

Derfor har Arbejdsmarkedsudvalget de seneste 9 år anerkendt denne store indsats med kåringen af "Årets rummelige virksomhed" og "Årets mentor" i Vejle Kommune. Ved et velbesøgt arrangement i Spinderihallerne den 26. november blev det så afsløret, at titlerne i år går til hhv. Fakta på Uhrhøj og Lone Ravn Hansen fra Forenede Service.

Udvalgets formand, Anja Daugaard (LA), gav vinderne flotte ord med på vejen. Hun hæftede sig bl.a. ved, at målgruppen der arbejdes med i Fakta Urhøj, ofte er unge med psykiske problemstillinger, som det lykkes at få rykket tættere, eller endda ind, på arbejdsmarkedet. Og i forhold til Årets mentor springer det hende i øjnene, at Lone Ravn Hansen formår at håndtere praktikanter med meget forskellige udfordringer. Endelig finder formanden det væsentligt i denne sammenhæng, at vindernes arbejde i flere tilfælde har ført til ansættelse af borgere i målgruppen.

Udover at rose vinderne sendte formanden en stor tak til de mange andre enkeltpersoner og virksomheder, som hver dag påtager sig det samfundsansvar det er at udvise rummelighed i forhold til mennesker på kanten af arbejdsmarkedet.

Der blev også uddelt priser til årets tre succes-historier på arbejdsmarkedsområdet. De gik til tre personer, som hver især har overvundet svære udfordringer, og i dag alle har gjort store fremskridt.

Fakta:
- Årets rummelige virksomhed og Årets mentor belønnes med hhv. kr. 15.000 og kr. 10.000, mens der uddeles tre priser af kr. 5.000 til årets succeshistorier.

- Vinderne er fundet af en dommerkomité med repræsentanter fra bl.a. Arbejdsmarkedsudvalget, DA, LO, Danske Handicaporganisationer og Integrationsrådet.

- Sidste år vandt Salling Group Logistics - Terminal Vejle titlen som Årets rummelige virksomhed, mens mens murermestrene Kristian Kring og Jørgen Widesen Petersen delte titlen som Årets mentor.

Anja Daugaard (LA) - Formand for Arbejdsmarkedsudvalget
Mail: anjda@vejle.dk