Gratis Ældredag med foredrag, fællessang og kagebord

Den 7. oktober inviterer Vejle Kommunes Ældreråd igen alle 60+ borgere i Vejle Kommune til den årlige Ældredag i Bygningen. Nu er der åben for tilmelding.

Ældrerådet vil blandt andet selv fortælle om deres arbejde, og hvordan de som rådgivende organ samarbejder med politikerne, mens Vejle Kommunes seniorudvalgsformand, Kenneth Fredslund Petersen, som sidder på den anden side af bordet, vil fortælle, hvordan han oplever Seniorudvalgets samarbejde med Ældrerådet.

På Ældredagen er der desuden oplæg om, hvordan det er at være pårørende til en forælder med demens, kaffebord og musik, hvor Jelling Spillemandsorkester spiller, og hvor Ole Emig, som er leder af orkesteret, fortæller historier bag deres musik.

Arrangementet er gratis og er for alle 60+ borgere i Vejle Kommune. Der er 200 pladser, som uddeles efter først-til-mølle.

Der er flere grunde til, at Ældrerådet inviterer til Ældredag. Først og fremmest er der en tradition for, at ældreråd i hele Danmark hvert år holder et arrangement for at markere FN's internationale ældredag. Og så handler det også om at mødes med de ældre i Vejle Kommune og invitere til fællesskab med andre:

- Det er en god måde at møde de mennesker, vi repræsenterer, og høre mere om, hvad de er optaget af, så vi hele tiden har fingeren på pulsen. Vores synspunkter får større vægt, når vi repræsenterer holdninger fra et bredt udsnit af ældre i kommune, siger Dorte Rørbye, medlem af Ældrerådet, og hun håber på stor opbakning til arrangementet.

Tilmeld dig på www.vejle.dk/ældredag2021. Frist for tilmelding er 1. oktober 2021. Ved spørgsmål eller hvis man ikke har adgang til computer, kan man kontakte Lone Søndergaard Nielsen på telefon 76 81 60 01. Øvrige skal tilmelde sig på www.vejle.dk/ældredag2021

• Kl. 14.00-14.10: Velkomst v/ Ældrerådet.
  • Kl. 14.10-14.20: Oplæg v/ Kenneth Fredslund Petersen, formand for Seniorudvalget.
  • Kl. 14.20-14.30: Ældrerådet som en aktiv rådgiver til politikerne.
  • Kl. 14.30-15.15: "Lidt af far" v/ Frederik Lindhardt: En søns fortælling om livet sammen med sin demenssyge far - Jan Lindhardt - der var den tidligere biskop i Roskilde.
  • Kl. 15.15-16.00: Kaffebord.
  • Kl. 16.00-16.50: Musikalsk indslag v/ Jelling Spillemandslaug.
  • Kl. 16.50-17.00 Tak for i dag.

Der er fællessange i løbet af eftermiddagen.

Ældrerådsmedlem Dorte Rørbye, telefon 22 36 94 48.