27. februar 2020

Mænd vil have flere røde lys i Vejle

Mere end 600 mænd har nu deltaget i Idræt i Dagtimerne og Vejle Kommunes tilbud om at komme nat- og sjattisseri til livs. Her lærer du blandt andet, hvorfor røde lys er guld værd, når du vil undgå ufrivillig vandladning.

"Det er ikke særlig svært," lover fysioterapeut Lars Ulrik, der er den ene af to instruktører på kurset Træt af nat- og sjattisseri i DGI-Huset. Kurset er aktuelt igen fredag den 20. marts kl. 10 - 12.

"Vi gennemgår nogle enkle øvelser, og efter kort tid vil de fleste kunne mærke en forskel. Glæden er stor, når tidligere deltagere fortæller, at de har handlet uden at besøge offentlige toiletter," fortæller Lars Ulrik.

Stop, knib, kør
På kurset får du også tips til at få trænet i hverdagen. Fordelen ved øvelserne er, at du kan træne alle steder:

"Rødt lys er perfekt til at få sneget en fast øvelse ind i hverdagen. Du behøver kun at lave tre øvelser om dagen for at få en effekt. Så hvis du træner, hver gang du holder for rødt lys, så bliver det faktisk til meget," forklarer Lars Ulrik, der beroliger med, at man IKKE kan overtræne, selvom man bor i Vejle.

Det koster 50 kroner at deltage, som du betaler på dagen. Arrangementet er gratis for medlemmer af Idræt i dagtimerne og for gæster med fribillet fra Sundhedsafdelingen. Tilmelding ved Idræt i dagtimerne: tlf. 75 72 05 11 eller lotte@iidvejle.dk.

Læs mere om kurset på www.vejle.dk/nattisseri

Lars Ulrik, fysioterapeut ved Sundhedsafdelingen i Vejle Kommune
Mobil 23 22 90 33, larul@vejle.dk