5. januar 2018

Inspirationstræer flytter til idrætshaller

Kom med dine ideer til en ny kultur- og fritidspolitik.

Inspirationstræet skal have nye blade. Formanden og næstformanden for kultur- og fritidsudvalget, Dan Arnløv Jørgensen (C) og Torben Elsig-Pedersen (B) (th) hjælper med at flytte træerne fra bibliotekerne til fem haller. Her håber de, at borgerne vil hjælpe med flere ideer til en ny kultur- og fritidspolitik i Vejle Kommune.

Politikerne i kultur- og fritidsudvalget i Vejle Kommune arbejder på en ny kultur- og fritidspolitik. Derfor samler de inspiration, ønsker og ideer hos alle borgere. I facebookgruppen "Kultur og Fritid på Tværs" og på fem "inspirationstræer", der siden julemåneden har blomstret med forslag på bibliotekerne i Børkop, Egtved, Give, Jelling og Vejle.

Den første omgang forslag er høstet, og træerne finder nu nye hjem i Center Thyregod, Vonge Hallen, Elkjærhallen, Smidstrup Hallen og Øster Starup Hallen. Her vokser de i videre i et par uger.

"Borgerne har allerede givet os rigtig mange gode ideer på træerne og på facebook. For eksempel etablering af et kreativt kulturhus, streetbaner eller parkouranlæg, hvor unge som ældre kan mødes og bevæge sig, koncerter og arrangementer for de 8-16-årige samt mere fokus på tilbuddene i de mindre byer," fortæller udviklingskonsulent Linda Johnsen, Kultur og Fritid.

"Nu håber jeg også, at de mange mennesker, der gæster hallerne, kan bidrage med endnu flere ideer, som vi kan arbejde videre dem. Vi samler ideer frem til slutningen af januar," lover Linda Johnsen, som også gerne tager imod forslag til, hvor inspirationstræerne kan flytte hen i et par uger efter besøget i de fem haller.

Friske ideer på nye måder

Politikerne glæder sig til at studere de mangfoldige ideer fra borgerne.

"Det er altid spændende at få friske ideer på nye måder," forsikrer udvalgsformand Dan Arnløv Jørgensen på baggrund af den foreløbige motiverende idehøst fra inspirationstræer og facebook.

Efter den politiske behandling forventes den ny kultur- og fritidspolitik at ligge færdig i løbet af foråret. Herefter kan der udarbejdes mere specifikke handleplaner til gavn for alle aktive i kultur- og fritidslivet i Vejle Kommune. Måske ud fra det blad, du satte på ønsketræet.

Link:

Ny kultur- og fritidspolitik på facebook

Vejle Kommune

Udviklingskonsulent Linda Johnsen Tlf.: 76 81 30 11. E-mail: ljohn@vejle.dk