3. december 2018

Verdenskendt Watergate-journalist til Vejle

- Bob Woodwards besøg udfordrer vores opfattelse af demokratiet og nye dialogformer, siger borgmester.

I dag mandag 3. december åbnede Vejle Musikteater for billetsalget til en aften med den verdenskendte journalist Bob Woodward, der i 70'erne stod bag Watergate-afsløringerne, der førte til Richard Nixon' s fald. Bob Woodward er netop nu aktuel med den internationale bestseller: "Fear: Trump in the White House", der giver et indblik i Trump-præsidentskabet og staben i Det Hvide Hus.

Vejles borgmester Jens Ejner Christensen glæder sig til besøget af Bob Woodward, som passer fint ind i kommunens fokus på resiliens.

- Vejle er med i det internationale netværk 100 Resilient Cities, hvor vi på alle fronter er optaget af, hvordan vi kan vende fremtidens udfordringer til styrker og muligheder. Et af indsatsområderne er, hvordan vi skaber øget sammenhængskraft og nye demokratiske dialogformer, som kan være et modspil til den tillidskrise, vi også oplever i Danmark. Både journalister og politikere ligger langt nede på den danske troværdighedsscore, erkender borgmesteren.

- Det er også derfor, vi sætter resiliens, nærdemokrati og fællesskab på dagsordenen til vores Folkemøde, som vi den 7.-8. juni afvikler på vores Rådhustorv for tredje år i træk. Og så slutter vi Folkemødet af med Bob Woodward i Musikteatret 8. juni.

- Vi vil udfordre os selv på vores opfattelse af demokratiet og nye dialogformer, og derfor giver det mening for os at invitere en mand, som har rapporteret fra kulissen af et af verdens største demokratier.

- På Folkemødet stiller vi skarpt på vores demokrati i Vejle og i Danmark. Tager vi det for givet? Hvor er det på vej hen? Hvordan udvikler vi den demokratiske dialog? Folkemødet er vores lokale platform, hvor virksomheder, foreninger, skoler og borgere kan diskutere og sætte fokus på vores fælles fremtid, hvor den gensidige tillid er en vigtig ingrediens, understreger Jens Ejner Christensen.

Borgmester Jens Ejner Christensen, Vejle Kommune, tlf. 20 16 32 14

Direktør Toni Lee Larsen, Vejle Musikteater, tlf. 21 47 88 55