28. november 2018

Årets rummelige virksomhed og årets mentor 2018 er kåret

Salling Group Logistics - Terminal Vejle blev Årets rummelige virksomhed i Vejle Kommune 2018, mens murermestrene Kristian Kring og Jørgen Widesen Petersen delte titlen som årets mentor, da priserne blev uddelt i Spinderihallerne.

Uddelinge af priser 2018

Der var flot fremmøde ved uddelingen af årets priser i Spinderihallerne

Hvis du har særlige udfordringer som gør, at du har svært ved at komme i job, så kan en forstående arbejdsgiver gøre en verden til forskel. Og selvom det kan kræve en kæmpe indsats, er der heldigvis mange virksomheder og enkeltpersoner, som tager det ansvar på sig det er at hjælpe ledige på kanten af arbejdsmarkedet.

Derfor har Arbejdsmarkedsudvalget de seneste otte år vist sin anerkendelse af denne indsats med kåringen af "Årets rummelige virksomhed" og "Årets mentor i Vejle Kommune". I år blev det Salling Group Logistics - Terminal Vejle samt murermestrene Kristian Kring og Jørgen Widesen Petersen der løb med titlerne. Det blev afsløret ved et velbesøgt arrangement i Spinderihallerne den 27. november.

Udvalgets formand, Anja Daugaard (LA), overrakte selv den første af priserne og roser alle tre vindere:

"Jeg synes, det er meget velfortjent, at Terminal Vejles arbejde med rummelighed belønnes med årets pris. Især deres succes med at fastansætte en stor del af de udenlandske praktikanter, de tager ind, springer her i øjnene". Hun fortsætter: "Og titlen som årets mentor er ikke mindre velfortjent. Kristian og Jørgen, som deler hæderen i år, udmærker sig især ved deres arbejde med unge mennesker, der har brug for en hjælpende hånd."

Formanden sender samtidig en stor tak til alle de øvrige virksomheder og enkeltpersoner i kommunen, som har udvist rummelighed i forhold til mennesker på kanten af arbejdsmarkedet. Hun understreger, at deres indsats er helt afgørende for, at mange af disse mennesker igen kan komme i job, inden hun afslutningsvist bemærker at: "Jeg ved, at der rundt om i virksomhederne - helt uafhængigt af den kommunale indsats - også finder rummelighed og mentorstøtte sted. Det skal vi også huske sådan en dag."

Der blev ligeledes uddelt priser til årets tre succes-historier på arbejdsmarkedsområdet. De gik til Ann Rosengren Raundahl, Kevin Roman Wieczorek og Svend Farcinsen Geertsen.

Fakta:
- Årets rummelige virksomhed og Årets mentor belønnes med hhv. kr. 15.000 og kr. 10.000, mens der uddeles tre priser af kr. 5.000 til årets succeshistorier.

- Vinderne er fundet af en dommerkomité med repræsentanter fra bl.a. Arbejdsmarkedsudvalget, DA, LO, Danske Handicaporganisationer og Integrationsrådet.

- Sidste år vandt Vingsted hotel & konferencecenter titlen som Årets rummelige virksomhed, mens Henrik Guldberg Jensen fra Europcar Vejle blev Årets mentor.

Anja Daugaard (LA) Formand for Arbejdsmarkedsudvalget
Mail: anjda@vejle.dk