17. november 2020

Trekantens El Teknik er årets rummelige virksomhed i Vejle Kommune 2020

Trekantens El Teknik ApS blev kåret som årets rummelige virksomhed, og Krista Sørensen fra Kastaniehaven løb med titlen som årets mentor, da priserne blev uddelt ved et virtuelt arrangement 17. november.

Formand for Arbejdsmarkedsudvalget Anja Daugaard og chefredaktør på Vejle Amts Folkeblad  Mogens G. Madsen var værter ved det virtuelle arrangement.

En virksomhed eller enkeltperson med samfundssind kan gøre hele forskellen, når mennesker med personlige, fysiske eller helbredsmæssige udfordringer skal have hjælp til at finde fodfæste på arbejdsmarkedet. Og selvom det kan være en krævende opgave, er der heldigvis mange, der tager ansvaret på sig.

Derfor var det ikke helt nemt for dommerkomitéen, at afgøre hvem der skulle vinde priserne "årets rummelige virksomhed" og "årets mentor" i 2020, som Arbejdsmarkedsudvalget står bag. Valget faldt dog i sidste ende på hhv. Trekantens El Teknik ApS og Krista Sørensen fra Kastaniehaven for deres store indsats i løbet af 2020.

Anja Daugaard, der er formand for udvalget, gav begge vindere rosende ord med på vejen, da hun overbragte dem de gode nyheder ved et virtuelt arrangement den 17. november. Hun lagde vægt på, at deres nyerhvervede titler er meget velfortjente og hæftede sig samtidig ved, at mange af kommunens virksomheder helt konkret arbejder med rummelighed hver eneste dag.

"Det er en stor fornøjelse at opleve, hvordan erhvervslivet igen i år yder en stor indsats, for at hjælpe mennesker, der har brug for en hånd til at komme i arbejde. Deres indsats har afgørende betydning for en stor gruppe mennesker, og de fortjener virkeligt et stort klap på skulderen. Det gælder både vinderne og de nominerede til årets priser, men også alle de andre virksomheder og enkeltpersoner, der bidrager til rummelighed på arbejdsmarkedet.", udtaler hun.

Traditionen tro, blev der også uddelt priser til årets succes-historier på arbejdsmarkedsområdet. De gik til tre personer, som hver især har overvundet svære udfordringer på deres vej tilbage i ansættelse.

Fakta:
- Hvis man ikke fik set den direkte udsendelse, kan man stadig se prisuddelingen på Vejle Kommunes Facebookside.

- Prisuddelingen har de senere år været afholdt i Spinderihallerne i Vejle, men pga. corona-situationen blev den for første gang afholdt virtuelt i år.

- I 2019 blev Fakta Uhrhøj årets rummelige virksomhed i, mens Lone Ravn Hansen fra Forenede Service blev årets mentor.

- Priserne, der er indstiftet af Vejle Kommunes Arbejdsmarkedsudvalg, er blevet uddelt en gang om året siden 2011.

Anja Daugaard (LA) - Formand for Arbejdsmarkedsudvalget
Mail: anjda@vejle.dk