26. marts 2019

Vejle Kommune vinder dialogpris

Foreningen af Offentlige Indkøbere har tildelt Vejle Kommune sin dialogpris i 2019. Prisen blev givet på baggrund af en indstilling fra rengøringsvirksomheden Forenede Service efter et positivt samarbejdsforløb med kommunen.

Lene (tv), Kristinna og Pia (th) modtog dialogprisen på vegne af Vejle Kommune

Der var både glæde og tilfredshed at spore i Vejle Kommune, da man midt i marts modtog en dialogpris fra Foreningen af Offentlige Indkøbere (IKA). Ikke mindst fordi den udsprang af en konkret sag, hvor virksomheden Forenede Service havde oplevet en rigtig god service i sit samarbejde med kommunen.

Prisen blev således givet på baggrund af en indstilling fra virksomheden, der har været igennem en længere proces om en samarbejdskontrakt. I indstillingen beskriver de, at det har været en positiv oplevelse og fremhæver bl.a. at:

"Forløbet har i alle faser haft en stærk karakter af et partnerskab snarere end et kunde-leverandørforhold. Ikke mindst på grund kommunens egen controllerafdeling, der har vægtet, at alle faserne har skullet foregå i et tæt dialog- og løsningsbaseret samarbejde."

Borgmester Jens Ejner Christensen (V) ser det som et tegn på, at det fokus, man har på virksomhedernes behov i det daglige, bærer frugt.

"Prisen i sig selv er jo rar at modtage, men jeg glæder mig endnu mere over, at en virksomhed har oplevet så godt et samarbejde med os, at de har valgt at bruge tid på at skrive en detaljeret indstilling - endda en rigtig flot en af slagsen." udtaler han.

Han sender samtidig en lykønskning og et skulderklap afsted til de engagerede medarbejdere, som var involveret i den konkrete opgave.

IKA tildeler hvert år sin dialogpris til en offentlig myndighed, brancheforening, institution eller privat leverandør til det offentlige, der har skabt et godt resultat på baggrund af dialog. Det kan fx være i kraft af, at man har bidraget med nytænkning, bidraget til bedre dialog eller bidraget med konstruktiv dialog før - under - efter et udbud.

- Det er Foreningen af offentlige indkøbere (IKA), som står bag dialogprisen.
- Foreningens ca. 550 offentlige og ca. 200 private medlemmer har haft mulighed for at indstille kandidater til prisen.
- De foregående tre års vindere af prisen er: Rigspolitiet, Dansk Industri og Aarhus Kommune.

Brian Slot - Chef for Digitalisering og Analyse i Vejle Kommune
E-mail: brisl@vejle.dk