12. august 2020

Tæt på 400 aktiviteter til dig over 60 år

Hundetræning for seniorer ved Andkær Vig. Billard i Give og Spisevenner i Egtved. Fredagsdans og morgensang i Vejle. Knap 400 aktiviteter og fællesskaber i hele Vejle Kommune er samlet på AktivSammen.vejle.dk

Ideen med AktivSammen.vejle.dk er at gøre det nemt at få et overblik over aktiviteter - både i dit eget lokalområde og i hele kommunen. På den måde kan du finde vej til netop dét, der interesserer dig.

Har du ikke internetadgang, eller vil du gerne finde et fællesskab, fx fordi du er flyttet, er syg eller har mistet en god ven? Så kan du altid kontakte en fællesskabskoordinator:

- Vejledningen er ganske uforpligtende. Sammen kan vi finde ud af, hvilke tilbud der interesserer dig - hvad enten det er banko, badminton eller bogklub, der hvor du bor eller færdes, siger Helen From, der er den ene af de to fællesskabskoordinatorer i Vejle Kommune, der også er med til at lave hjemmesiden.

Savner du én at følges med?
Vil du gerne deltage i en aktivitet, men synes, at det er svært at komme af sted selv eller har brug for at vide, at der bliver taget godt imod dig, så kan du kontakte fællesskabskoordinator Helen From, der også er bindeled mellem kommunen og frivillige følgevenner.

- Hvis der er brug for en følgeven, kan vi f.eks. ringe til frivillige fra enten Ældresagen eller Foreningernes Hus Vejle, som har kontakt til frivillige følgevenner. De kan støtte i opstarten af en ny aktivitet, siger Helen From.

Udstillingsvindue for foreninger og klubber
Hjemmesiden er også et udstillingsvindue for foreninger og klubber, så sidder du i en forening, fællesskab eller en klub og gerne vil have jeres tilbud med, så indsend aktiviteten via hjemmesiden, så den også bliver en del af "AktivSammen60+", lyder opfordringen fra fællesskabskoordinatoren.

Vil du kontakte fællesskabskoordinatorerne?
Så kan du skrive til faellesskab@vejle.dk. Eller ringe til Helen From, tlf. 51 84 10 36.

Helen From
Fællesskabskoordinator