1. marts 2021

Kunst(ig) intelligens kan give nye museumsoplevelser

Kan kunst masseproduceres digitalt? Og er det så stadig kunst? Det tager AI Innovation House, Vejle Museerne, Vejle Musikteater, Vejle Bibliotekerne og Vejle Kommune op til debat sammen med oplægsholdere fra erhvervs- og kulturliv til Art Tech Tuesday 2. marts kl. 15-16.

ArtTechsday_Foto.jpg

Forestil dig, at du besøger et kunstmuseum. Det kan være Vejle Kunstmuseum, Trapholt eller måske endda Guggenheim i New York, som med farverige, måske indrammede værker på væggene giver dig en oplevelse. Men behøver kunst opleves sådan i en tid med kunstig intelligens, deep fakes og deep learning?

Der bliver sat fokus på fremtidens kulturoplevelser til næste Art Tech Tuesday 2. marts kl. 15-16. Her vil Jacob Knobel fra AI Datapult Consultancy og kunster Cecilie Waagner Falkenstrøm fortælle, hvordan de hver især bruger kunstig intelligens - den ene i samarbejde med nogle af landets største selskaber, den anden i prisvindende kunst.

De får selskab af direktør for Trapholt Karen Grøn, der forholder sig til, hvad publikum kan forvente af fremtidens museer, for er Art-Tech på vej ind på museerne? Og kan det give anledning til nye og anderledes kunstoplevelser?

Vært og facilitator for Art Tech Tuesday er Christiane Vejlø, som er digital trendanalytiker, radiovært og foredragsholder.

Det er gratis at deltage, og tilmelding er via Vejle Musikteater på https://tilmeld.vejle.dk/1061 . Næste Art Tech Tuesday er tirsdag 6. april.

Debatrækken er udviklet i et samarbejde mellem AI Innovation House, VejleMuseerne, Vejle Bibliotekerne, Vejle Musikteater og Vejle Kommune.

Sofie Plenge, Kultur- og sundhedsdirektør, Vejle Kommune, tlf. 60 60 99 23

Jørgen Andersen, CEO Dandy Business Park, tlf. 40 53 53 37