23. april 2020

Virksomhederne kan stadig få hjælp i Jobcenter Vejle

Jobcenteret servicerer stadig virksomhederne, på trods af coronasituationen. I denne uge er to jobordrer på i alt 24 fuldtidsstillinger blevet besat med dags varsel efter godt samarbejde med den lokale afdeling af 3F.

Én arbejdsdag. Så lang tid tog det Jobcenter Vejle at finde først 10 og dernæst 14 egnede kandidater, som nu er fuldtidsansatte med at rengøre legepladser- og redskaber. Og selvom man ikke kan regne med samme hurtige match hver gang, så vidner det om, at Jobcenteret stadig servicerer alle de virksomheder, der henvender sig med behov for arbejdskraft.

Det fortæller formanden for Vejle Kommunes Arbejdsmarkedsudvalg, Anja Daugaard (LA), og uddyber: "Selvom vi arbejder under andre vilkår pga. coronasituationen, så er vi her stadigvæk. Jobcenterets medarbejdere gør alt hvad de kan for at servicere virksomhederne, så de skal ikke holde sig tilbage, hvis de står og mangler arbejdskraft."

Formanden forklarer samtidig, at man generelt er opmærksomme på at samarbejde med eksterne parter om at finde egnede kandidater, hvilket også har været tilfældet i den konkrete sag. Her har et godt samarbejde med 3F i Vejle været medvirkende til, at det gik så hurtigt med at finde de ledige, som bedst matchede stillingerne.

Stillingerne opstod ret pludseligt, da regeringen tidligere på måneden besluttede at genåbne daginstitutioner og skolernes yngste klasser. Det betød nemlig, at der hurtigt skulle findes en løsning på, hvordan man her kan leve op til skærpede krav til hygiejne samt rengøring af legepladser- og redskaber.

Fakta
- Jobcenteret er lukket ned for fysisk fremmøde, men kan kontaktes af virksomheder på tlf. 7681 6200 (specifikt omkring sygedagpenge på tlf. 7681 0089) eller pr e-mail.

- Borgere, som bliver ledige, kan tilmelde sig via Jobnet - telefonisk kontakt 76 81 61 50 eller via sikker mail.

Anja Daugaard (LA) - Formand for Vejle Kommunes Arbejdsmarkedsudvalg
Mail: anjda@vejle.dk