20. december 2019

Hyld din foreningsleder i de folkeoplysende, ikke-idrætslige foreninger

Kender du en dygtig foreningsleder, som fortjener at blive anerkendt for sin særlige indsats? Så kan du indstille ham eller hende til foreningslederprisen og ungelederprisen, som bliver uddelt til Vejle Kommunes Sportsgalla den 2. april 2020.

Sidste års vinder af ungelederprisen, Kirstine Tvilling.

Når den store Sportsgalla løber af stablen i april 2020 i Vejle Musikteater, er det med en hyldest til de mange dygtige forenings-, idræts-, og fritidsfolk, trænere, ledere og ildsjæle i Vejle Kommune.

På aftenen uddeler Folkeoplysningsudvalget priserne for årets foreningsleder og årets ungeleder. Priserne går til ledere af ikke-idrætslige foreninger, som fx uniformerede korps, religiøse foreninger, kulturelle foreninger mv.

- Folkeoplysningsudvalget sætter stor pris på det arbejde, alle vores folkeoplysende foreninger yder. Derfor glæder jeg mig personligt meget til, at vi til Sportsgallaen hylder nogle af de mennesker, der går forrest for at skabe meningsfulde fællesskaber, som andre kan mødes om, siger Poul Erik Møller, formand for Folkeoplysningsudvalget i Vejle Kommune.

Sidste år gik foreningslederprisen til Rikke Hansen for hendes indsats med at skabe samme muligheder og tilbud for døve og hørehæmmede i foreningen Tegnbølgen. Ungelederprisen gik i 2019 til Kirstine Tvilling for hendes indsats i DDS-Brejning Søspejdere.

Husk at indstille din foreningsleder

Du kan frem til den 2. februar indstille din foreningsleder til Folkeoplysningsudvalgets foreningslederpris og ungelederpris.

Du indstiller din kandidat på www.vejle.dk/sportsgalla

Foreningslederprisen går til en foreningsleder, der har ydet en særlig lederindsats for at udvikle foreningen, herunder værdier, som styrker det forpligtende fællesskab, aktive medlemskaber og frivillige eller tværgående foreningsarbejde.

Årets ungelederpris går til en ung foreningsleder, der har ydet en særlig indsats for at uddanne sig, eller som har sat aktiviteter i gang og inddraget de unge i foreningen.

Med hver titel følger et beløb på 5.000 kr.

Poul Erik Møller, formand for Folkeoplysningsudvalget, tlf. 22 14 61 89
Louise Stockmann, konsulent for Folkeoplysningsudvalget, tlf. 76 81 30 14