27. maj 2019

Hvem skal have frivilligprisen 2019?

Mange mennesker yder, helt frivilligt, en stor og engageret indsats. Og det vil Vejle Kommune igen hædre ved at uddele en frivilligpris. Og i år uddeles ikke bare en, men to frivilligpriser. Der er en pris til en ildsjæl på hhv. Voksenområdet og Seniorområdet. Nu skal kandidaterne findes.

Kender du en, som fortjener anerkendelse for sin indsats på det frivillige, sociale område, skal du sende Frivilligrådet dit forslag og skrive, hvorfor personen skal have prisen. Det kan både være ildsjælen, der igen og igen yder en indsats, eller en person, som har taget et særligt initiativ.

Mail din indstilling til Knud Møller, medlem af Frivilligrådet, e-mail: knudgive@gmail.com

Husk at begrunde din indstilling. Personer, som tidligere har været indstillet til prisen, må gerne indstilles igen. Frivilligrådet skal have dit forslag senest den 26. august 2019.

En arbejdsgruppe fra Frivilligrådet gennemgår efter fristens udløb indstillingerne og vælger at nominere ti personer - fem fra Handicap- og Social-/Psykiatriområdet og fem fra Seniorområdet.

De endelige vindere findes og kåres fredag den 27. september 2019 til den årlige frivilligfest. Udover æren modtager begge prismodtagere et gavekort på 5.000 kr.

En frivilligpris skal være med til at synliggøre og øge interessen for at være frivillig inden for det sociale område og også understøtte det fællesskab, som er i det frivillige arbejde:

- Den store glæde, som frivillige gør overalt, uanset hvor de er i vores kommune, kan ikke værdsættes nok. En frivilligpris er derfor en anerkendelse for den betydning, frivillige har, og den indsats de yder, fortæller Gitte Frederiksen og Kenneth Fredslund Petersen, som udgør formandsskabet i hhv. Voksen- og Seniorudvalget og glæder sig til at uddele de to priser den 27. september 2019.

Læs mere om prisen og frivilligt, socialt arbejde i Vejle Kommune på www.vejle.dk

- Anders Hareskov Andersen, formand for Frivilligrådet, tlf. 28 59 84 44.
- Gitte Frederiksen, formand for Voksenudvalget, tlf. 24 42 86 95
- Kenneth Fredslund Petersen, formand for Seniorudvalget, tlf. 28 72 62 39