REMA1000 i Børkop er årets rummelige virksomhed 2021

REMA1000 i Børkop blev kåret som årets rummelige virksomhed i Vejle Kommune 2021, mens Geert Krogsgaard fra Elektro-Isola løb med titlen som årets mentor, da priserne blev uddelt i Spinderihallerne.

REMA vinder ÅRV 2021.jpg

REMA1000 i Børkop er årets rummelige virksomhed i Vejle Kommune 2021

Mentor vinder 2021.jpg

Geert Krogsgaard fra Elektro-Isola løb med titlen som årets mentor i Vejle Kommune 2021

En forstående arbejdsplads kan gøre hele forskellen, hvis man har svært ved at få fodfæste på arbejdsmarkedet. Og der er heldigvis mange virksomheder og enkeltpersoner, som påtager sig ansvar for at hjælpe ledige, der har brug for en ekstra håndsrækning.

Arbejdsmarkedsudvalget har nu for ellevte år i træk valgt at anerkende denne vigtige indsats med kåringen af "årets rummelige virksomhed" og "årets mentor i Vejle Kommune". Ved et velbesøgt arrangement i spinderihallerne 30. november blev det afsløret, at titlerne i 2021 går til hhv. REMA1000 i Børkop og Geert Krogsgaard fra Elektro-Isola.

Udvalgets næstformand, Svend Erik Nielsen (DF), overrakte selv priserne og han sender rosende ord i retning af begge vindere.

"REMA1000 I Børkop har virkelig gjort en kæmpe indsats for rummelighed gennem flere år og titlen er yderst velfortjent. De har arbejdet hårdt på at skabe de helt rigtige rammer for de medarbejdere, som har brug for særlige hensyn for at fungere i et job." Han fortsætter: "Titlen som årets mentor er ligeså velfortjent. Geert gør en stor forskel i mange menneskers liv, og han behandler alle med respekt - uanset hvem de er. Han formår at rumme og hjælpe med mange forskellige typer af udfordringer."

Svend Erik Nielsen fremhæver samtidig, at der også bør lyde en stor tak til de mange andre arbejdspladser i Vejle Kommune, der gør en ekstra indsats i forhold til at udvise rummelighed over for mennesker på kanten af arbejdsmarkedet

Traditionen tro blev der ved samme lejlighed uddelt priser til årets succeshistorier på arbejdsmarkedsområdet. De gik til tre personer, som hver især har overvundet svære udfordringer på deres vej tilbage i ansættelse.

Fakta:
- Årets rummelige virksomhed og Årets mentor belønnes med hhv. kr. 15.000 og kr. 10.000, mens der uddeles tre priser af kr. 5.000 til årets succeshistorier.

- Vinderne er fundet af en dommerkomité med repræsentanter fra bl.a. Arbejdsmarkedsudvalget, DA, FH, Danske Handicaporganisationer og Integrationsrådet.

- Sidste år vandt Trekantens El Teknik ApS titlen som Årets rummelige virksomhed, mens Krista Sørensen fra Kastaniehaven blev Årets mentor.

Næstformand for Vejle Kommunes Arbejdsmarkedsudvalg

Mail: sveni@vejle.dk